استفاده از عینک‌های الکترونیکی در درمان تنبلی چشم کودکان

استفاده از عینک‌های الکترونیکی در درمان تنبلی چشم کودکان

تنبلی چشم یا تاربینی، یک اختلال رایج در میان دو تا سه درصد از کودکان به شمار می‌رود که می‌تواند منجر به مشکلات بینایی جدی در طولانی مدت شود. دو شیوه‌ی درمان اولیه‌ی معمول برای این اختلال، استفاده از پد چشم یا قطره چشمی است اما هر دو شیوه نیاز به یک رویکرد منظم داشته و می‌توانند ناراحتی‌هایی را در پی داشته باشند. پژوهشگران اکنون عینک‌های الکترونیکی را توسعه داده که به طور خودکار می‌تواند مغز را وادار به تکیه بر چشم تنبل‌تر نماید و آزمایشات اولیه نشان داده که این روش به همان مفیدی دو روش سنتی اشاره شده است.

تاربینی زمانی به وجود می‌آید که مسیرهای عصبی میان مغز و چشم در اوایل کودکی به طور طبیعی رشد نکنند و به این ترتیب بیمار از یک چشم بیشتر از چشم دیگر استفاده می‌کند. در طول زمان چشم ضعیف‌تر منحرف شده و مغز درنهایت سیگنال‌های آن را به طور کامل نادیده می‌گیرد.

درمان زودهنگام این اختلال زمانی که مغز و چشم هنوز در حال رشد قرار دارند بسیار مهم است، تا از ریسک کوری در اواخر عمر کاسته شود. و به همین دلیل چشم قوی‌تر کودک بسته شده تا وی وادار به استفاده از بینایی چشم ضعیف‌تر خود شود، در این راستا از پد چشم در چند ساعتی از روز یا قطره‌ی چشمی استفاده می‌شود که بینایی چشم قوی‌تر را تار می‌نماید.

عینک الکترونیکی Amblyz بر همین اصل عمل می‌کند. این عینک‌ها با داشتن لنزهای LCD و باتری لیتیومی قابل شارژ، می‌توانند به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا بینایی هر کدام از چشم‌ها را برای مدت معینی مسدود کنند.

سی و سه بیمار با تنبلی چشم در سنین سه تا هشت سال، در اولین تست این دستگاه در ایالات متحده شرکت کردند. تمامی آنها از این عینک برای تصحیح بینایی خود استفاده کرده و یک گروه عینک‌های Amblyz را چهار ساعت در روز به چشم داشتند درحالیکه گروه دیگر از پد برای دو ساعت در روز استفاده می‌کردند. لنز پوشش دهنده‌ی چشم قوی‌تر افرادی که از عینک استفاده کردند، هر سی ثانیه یک بار از حالت واضح به مات تغییر می‌کرد. سه ماه بعد، چنین حاصل شد که هر دو گروه دارای سطح پیشرفت یکسانی در بینایی خود هستند.

نتایج این تحقیق در نشست سالانه‌ی آکادمی چشم‌پزشکی امریکا در لاس وگاس ارائه شد. وزارت غذا و داروی امریکا عینک‌هایی Amblyz را به عنوان دستگاهی پزشکی تایید کرده و این عینک‌ها با قیمت حدود 450 دلار در اختیار متخصصات چشم‌پزشکی امریکا قرار گرفته‌اند.

منبع : gizmag



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 26 آبان 1394برچسب:, | 18:26 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز